برگزاری سومین همایش علمی کاردیوانکولوژی در مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی

تعداد بازدید:۲۸۶۰
برگزاری سومین همایش علمی کاردیوانکولوژی در مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی

به گزارش روابط عمومی ، سومین همایش علمی کاردیوانکولوژی با حضور دکتر نوحی رئیس، دکتر ملکی معاون پژوهشی، دکتر قوام زاده فوق تخصص اونکولوژیست و پدر پیوند مغز و استخوان ایران ،دکتر آذین  علیزاده اصل عضو هیئت علمی ، رئیس مرکز تحقیقاتی کاردیوانکولوژی و دبیر علمی همایش،اساتید و صاحب نظران در مورخ 26 دیماه سالجاری در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی برگزار شد.


دکتر علیزاده اصل در ابتدا ضمن خیرمقدم به اساتید و مدعوین افزود:امروز پس از سه سال در کمال احترام و تواضع در کنارتان ایستاده ام ، واقعا" به جرات می توانم عرض کنم که ما حقیقتا" توانستیم به بیماران کمک کنیم و از این جهت بسیار خورسند هستم و این اتفاق خوب لطف خداوند مهربان و لطف و اعتماد همه شما بزرگواران اونکولوژیست و کاردیولوژیست بوده است.
وی در ادامه افزود: از اساتید خوبم ، استاد نوحى، استاد ملکی، استاد دکتر پیغمبرى، استاد کیاور ،استاد پورعلی اکبر در بخش تصویربرداری و همه ى اساتید ،فلوشیپ ها ، دستیاران،پرستاران و همه پرسنل مرکز در همه گروه ها و همه بخش ها تشکر ویژه ،خاص و بی مثال را دارم.
دبیر علمی همایش به صورت ویژه از دکتر قوام زاده پدر پیوند مغز و استخوان ایران تشکر کرد و وجود ایشان را اتفاق بسیار خوب خواند و به احترام ایشان تمام مدعوین ایستادند و ایشان را تشویق کردند.
در انتها دکتر علیزاده اصل از تصویب تاسیس مرکز تحقیقات کاردیوانکولوژی خبر داد و امیدوار شد همچون قبل در کنار اساتید بتوان گام های بزرگی را برای بیماران برداشت.


دکتر نوحی رئیس مرکز نیز ضمن خوش آمدگویی به حضار محترم در سومین همایش سالیانه کاردیوانکولوژی یادآور شد: کاردیوانکولوزی تاریخ زیادی ندارد و شروع این رشته در انگلستان از 2011 بوده است و بعد از آن به سرعت پیشرفت کرد و اکنون International Cardio-Oncology Society را داریم که یک نشریه بنام  cardio oncology journal دارد که تحقیقات و تازه های این رشته را در اختیار پزشکان و پژوهشگران قرار می دهد و کشور انگلستان آمد این رشته را بعنوان یک زیرشاخه از cardio oncology journal تعریف کرد و اکنون ما رشته ای بنام british cardio oncology society داریم ، منظور از بیان این موضوع این است که این رشته بصورت بسیار جدی است  و امروزه بیماران سرطانی با استفاده از بعضی از داروهای ضد سرطان که تاثیر منفی برقلب می گذارند و باعث نارسایی قلبی می شوند، و برخى متاسفانه فوت می شوند.
رئیس مرکز در ادامه از دکتر علیزاده اصل در خصوص پیگیری های مداوم تقدیر و تشکر کرد و افزود: مرکز بر اساس وظیفه ذاتی خود از این رشته حمایت کرد که آقایان دکتر ملکی و دکتر پیغمبری از ابتدای امر احساس وظیفه کردند و از ایشان حمایت کردند.
وی در انتها از دکتر قوام زاده بعنوان یک استاد تمام در رشته اونکولوژی تقدیر و قدردانی کرد و افزود :ایشان با کمال میل شخصی وارد میدان شدند و حمایت کردند و حضور و راهنمایی های ایشان فوق العاده موثر در تشکیل دپارتمان و مرکز تحقیقات کاردیوانکولوژی بود .
این همایش یک روزه دارای امتیاز بازآموزی برای رشته های مختلف پزشکی و پرستاری داشت.

 

علاقمندان می توانند جهت مشاهده تصاویر روی لینک زیر کلیک فرمایند:

سومین همایش علمی کاردیوانکولوژی در مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی

 

علاقمندان می توانند جهت مشاهده خبر تصویری این همایش در سایت آپارات مرکز ،روی لینک زیر کلیک فرمایند:

خبرسومین همایش کاردیواونکولوژی از دید سازمان صدا و سیما

 

خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

عکس از: مجتبی غفوری

 


( ۴ )

نظر شما :